CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

29.3.10

Anosmum semua pakat2 keluar





Anosmum dah makin membiak, dah makin beranak pinak dah...
Kalau dulu pernah ada tajuk pasal anosmum ni iaitu 'Anosmum Kembang Serentak Dari 3 Rumpun' maka kali ini... ah hah... kembang dari lebih banyak rumpun.... ada yang keluar dalam gugusan yang banyak, ada juga yang hanya mampu produce 3 hingga 5 kuntum je... Tapi sebab keluar sekaligus semua makanya nampak meriahhhh sangat pemandangan...hehe

Sepanjang minggu ini laman orkid berbau wangi je lah.... lebih2 lagi time pagi2 tuh, lagi la bau menusuk hidung.... harum semerbak....
Kakak tadi sebelum masuk keta masa saya nak hantar untuk ke tempat keje, sempat singgah letak hidungnya dekat segugus anosmum yang merambu keluar betul2 di pintu rumah orkid.

"....mmmm.... wanginya Ma...."

Saya pun apalagi.... senyummmm je lah sampai ke pipi.... seronokkkk rasa bila tengok jambak2 anosmum sume-sume tu pakat menyeri dan mewangi kat laman... Alhamdulillah syukur..... :))