CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

17.3.10

Jom Masuk Rumah Okid

Apakata kita masuk bawah rumah okid pagi ni...

Masa duk membelek2 pokok terung yang papa baru
transfer dari polybag tanam terus ke tanah tu, mata melilau sama tengok okid2 kat bawah rumah okid. Terhibur pulak tengok satu dua okid yang still duk kembang tu, semua seiras je kaler...merah-merah gitu...

"
Mama, okid kaler biru takde ke?"

Ishk
buat lawak pulak dah papa.... ke seriyes pertanyaan tu? Maybe papa seriyes.... :)..... dah jemu kot tengok okid saya asyik kaler merah2 gitu je...sinonim je kaler.... itu yang tanya kot2 ada yang kaler biru tu.... masalah nya ada ke okid kaler biru kat pasaran? #!?!*#+


"
Ok lah, kalu ada jumpa kat mana2 nanti, mama beli ek..."

Apa2 pun jom kita masuk bawah rumah okid.... :)




12 comments:

imanmom said...

warna biru so far xpernah tgk lg la,kalau ungu tu banyak kot,warna apa pun orkid fzi tetap cantikkan...

Unknown said...

fzi,
betapa saya inginkan kawasan rumah yang luas seperti fzi untuk membolehkan saya mengumpul okid.
teringin nak melawat rumah okid fzi.

fzi said...

imanmom...
betul tu..saya pun tak penah lagi nampak okid yang betul2 biru... if and only if aderr.... tentu awal2 dah ada kat umah kurang2 satu pun jadilah...hehe
...yang purple memang banyak le kan kat nursery tuh... :))

Alhamdulillah, okid2 yang ada ni boleh le tahan cantik tapi kebanyakannya yang evergreen je, spesis yang lama2 punya. Kat pasaran sekarang ni, nampak sume yang canggih2... :)

fzi said...

Tina...
Lama tak dengar kabar...harap sihat selalu..

Alhamdulillah tina, ada lah sikit ruang untuk saya bertanam2 tu. Kawasan rumah saya di pinggir bandar, itu yang lapang sikit tanah di kawasan perumahan kami ni. Boleh le hsbd tenang2kan hati pandang2 green bila dah penat dengan heavy traffic setiap hari di tempat keje tuh.

Kalu datang bila2 area sini, jemput singgah rumah saya... boleh email saya nnt saya hello tina.. :)

fzi.pkasih@gmail.com

Anonymous said...

salam kak fzi...banyak betul orkid umah akak ye...sentiasa berbunga dan cantik2 lak tu..terliur saya laman orkid yg sebegitu...hehe

fzi said...

Wsalam ima...
Alhamdulillah...Timakasih sudi dan suka tengok okid2 akak tu...
Tak tentu gak ima, ada masanya laman okid suram je..dapat appreciate green je bila pasu padat ngan daun takde bunga...hihi

syaa said...

salam kak..

berminat lak sayer tgk pondok orkid nie.
berapa kos dia yek? termasuk harga2 besi tue?

fzi said...

Wsalam Syaa..
Jemput Syaa baca citer pasal rumah okid baru akak di label Rumah Orkid ... thx :)

Shida said...

Cantiknya rumah orkid! Pergola buatan sendiri kat rumah saya sekejap jer dah penuh, kalau dpt rumah orkid sebesar itu, harus pulak tiap² minggu nak pegi nursery nanti...he..he...

Dah berapa thn akak membela orkid ni?(soalan mcm baru nak berkenalan...)

fzi said...

Shida...
haha...betul tu soalan cam kita baru nak kenalan...hihi
Takpe akak jawab gak ya... Mula tanam okid sejak 1998.. Dalam masa 12 tahun ini, walaupun okid yang ada makin membiak tapi tak kurang gak yang mati...huhu

Orkid La said...

Salam Akak,

Wahh.. mcm berada dikayangan.
Teringin nak melangkah kaki disana.
Hehehehe...

fzi said...

Wsalam tuan sifu...
InsyaAllah jemput ke sini one day... moga tertunai hasrat nak gathering ngan kengkawan okid satu hari nnt..aminn