CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

3.1.09

Orkid kesayangan yang unik




Ada satu spesis orkid yang jadi salah-satu kesayangan saya iaitu yang memakai nama Coelogyne Rochussenii. Saya sendiri takde lah nak sebut nama tu bila kawan2 tanya. Tak pandai nak sebut dan tak ingat pun. Jadi hanya menggelarnya dengan gelaran yang direka sendiri...hahaha.. Istimewanya kejadian bunganya sangat unik ala-ala tirai gitu... Satu lagi kelebihannya, ia mengeluarkan bau yang harum dan begitu menusuk hidung.


3 comments:

Orkid La said...

Nama Genus ini ialah Coelogyne rochusseni. Wangi.

fzi said...

Tq 'Orkid la'...

Sha@Mama Tina said...

oo..itu nama dia ye..saya panggil orkid pisang jek sebab bau dia kat hidung saya wangi mcm pisang..hehehe

kat rumah pun tengah berbunga kak..sudi2 kan lah jengok blog pokok saya..saya letak kat blog nanti gambarnya..