CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

28.1.09

Orkid di pintu dapur


Cantik tak orkid ni? Saya rasa ianya cantekkk sangat... :) 

.... tapi kan, ianya jarang pulak nak berbunga. Jadi bila tiba2 nampak ada keluar putik bunga dari pokoknya, maka riang sepanjang hari lah tuan dia...heheh.. Bunga dia taklah sebesar mana. Takdelah seperti saiz kebanyakan cattleya yang besar2 tu, rasanya ia macam nak sama saiz dengan orkid butterfly je.

Namun yang jelas orkid ini begitu unik penampilannya....agak laa... :) 

Nampak lembut, manis dan ayu gitu. Warnanya pun pekat semulajadi, tak hairan ramai yang jatuh hati... :) 

Tu antara sebab mengapa saya rasa ianya agak istimewa sikit berbanding orkid lain. Bila sesekali keluar bunga tu, hati ini pun ikut berbunga2... tambah2 bila tengok betapa anggunnya dia tiapkali saya jengah dari pintu dapur.... :)