CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

10.3.09

Cerita pasal orkid





Vanda yang pernah dipaparkan gambar orkidnya dalam entri terdahulu kini berbunga lagi. Saya amat sukakan warnanya. Ceria dan menyerlah gitu...

Bila diingat2kan, rupa2nya Seri Orkid ini dah masuk ke pertengahan bulan ke 3 berada di alam ciber ini. Gambar orkid yang pernah saya postkan di awal2 entri dulu nampaknya perlahan2 diulang siaran kembali dengan munculnya putik2 bunga baru dari pokok yang sama. Keindahan dari seri nya orkid membuatkan saya tak jemu2 bercerita tentangnya. Saya yang bercerita memang le tak rasa jemu, tapi mungkin anda yang membacanya lah yang rasa jemu...hehe.. harap2 tidak ya!

Keseronokan bertanam orkid lebih bermakna rasanya dengan adanya blog Seri Orkid ini. Di sini dapat lah saya pahatkan cerita serta gambar2 kenangan bunga2 orkid yang kembang silih berganti mewarnai laman.

Kalau tidak, selama ini kenangan orkid yang berkembang mekar hanya tersimpan dalam kotak fikiran saja. Paling tidakpun terakam lah juga beberapa keping gambar kenangan anak2ku dengan orkid di dalam album keluarga. Selebihnya, ia hanya kembang dan gugur begitu saja setiapkali berbunga. Macam tu saja.... rugi bila difikirkan balik. Jadi bila kebetulan satu hari tu tercetus idea nak berblogging orkid ini, apa lagi, layannnn... hehe