CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

6.6.10

Bepi Varut berbunga lagi.....



Okid yang cantik manis ni kluar lagi...
...hati pun ikut rasa berbunga.... :)


Teringat masa publishkan citer pasal okid ni memula dulu, salah sorang rakan ciber ada kata yang okid ni nama Bepi Varut...Wuhh! Sikit punya gempak nama...cam nama artis Bollywood pulak...hehe


Suka tengok Bepi Varut nih..... bunganya unik, warnanya pulak kuning lembut, penampilan pun nampak manisss je... oh syumil! syumil!
:))

12 comments:

ibuintan said...

salam fzi,
canteeeeeeeeeknya Bepi Varut tu,
sweet kaler

ayampinko said...

pes time tengok bunga nie..wah satu ilmu baru nie..

MADiSYAK said...

Saya seorang penggemar anggerik dan bunga tetapi tidak pernah tahu nama bunga-bunga tersebut.

Itulah kekurangannya.

tahniah kerana menghasilkan foto yang menarik dan memelihara anggerik yang cantik.

Shida said...

bepi ni pun selalu buat kejutan, tiba² ada bunga...

fzi said...

Wsalam ibuintan...
...itu ler, saya pun sukeee, tak puas pandang...hehe

fzi said...

ayampinko...
..kalu pestime tengok mesti sekali tengok rasa nak tengok lagi...hehe
Sama2 kita kongsi ilmu pasal okid :)

fzi said...

MADiSYAK....
Ohh saya pun lebihkurang tuan juga, tak berapa tau sangat nama2 okid tu... nasib baik ada rakan okid yang sudi tolong bagitau nama okid bih2 lagi tuan Orkid La... :)
TQ suka tengok snapshot yang saya ambil, guna kamera fon je.. SONY Ericsson Z750i.. :)

fzi said...

Betul tu shida...akak pun kadang tak perasan dengan kehadiran buds nya...tau2 dah siap kembang.. :)

meya ismail said...

salam kak,
suka la cuci mata kat blog ni.. lama dh usha orkid2 akak ni.. sampaikan terikut sama..dh mula bela orkid, tp lambat nk berbunga la..bila dh berbunga, wah kembangnye dada..

fzi said...

Wsalam Meya...
Timakasih...suka akak bila Meya suka ke sini..alhamdulillah, jemput singgah lagi k... akak just ada koleksi lama2 je, bela yang mana ada je... :)

Woahh.. Meya pun dah stat tu, elok la.. ingat lagi akak dulu masa awal2 mengumpul okid, tak leh brek beli okid... semangat berkobar2, asyik berulang ke nurseri jeh...hehe..

... takpe, okid memang ambik masa nak kluar bunga...tapi bila pokok dah matang sepenuhnya InsyaAllah tak renti-renti dia bebunga.. :))

meya ismail said...

tu la pasal, klu dh beli benda alah ni mesti lari budget tuk bulan tu..xbeli kang kempunan..

fzi said...

Meya...
Baik beli kalu dah bekenan tu...kalu tak, balik umah gerenti asyik duk teringat2...kang pegi balik benda dah takde orang lain dah ambik...huhu