CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

26.5.10

Musim Cattleya le pulak...

Dua tiga menjak ni Cattleya asyik posing je bawah rumah okid. Ditambah dengan sifat fizikalnya yang berbunga besar, itu yang nampak meriah je rumah okid bila tengok dari kejauhan.

Betul lah agaknya musim Cattleya, sebab dekat rumah sebelah pun Cattleya kaler oren tengah kembang. Boleh tahan gak cantik, kelopak bunga dia keras dan ada iras2 cattleya saya yang ini....

Kekadang pagi2 sempat lah saya berbual jap dengan helper jiran sebelah, citer2 pasal okid. Saya tegur okid yang bloom kat laman sana, yanti pulak tegur mana2 okid yang kembang kat laman sebelah sini... hehe

"Woahhh banyak okid akak kaler cam2 gini kan.... purple purple gitu...bunga dia besarnyerrr .....cantik!", kata yanti bila saya tunjukkan dalam jarak dekat mana2 Cattleya yang tengah kembang tuh *showing-off le konon...ish ish...*



C
attleya besar ini berbunga lagi....baru je habis 4 kuntum hari tu, baru2 ni keluar lagi buds baru dari pokok yang sama.... hasilnya kali ni ada dua kuntum :)

terlebih suka dekat yang ini, kita zoomkan sikit... :)
 Ini pula anosmum yang tinggal hujung2 musim... lepas habis je bunga ni, maka habislah sudah anosmum untuk musim kali ini.... kena tunggu next delivery pulak....InsyaAllah