CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

13.4.10

Cattleya Paling Cantik Bagi Saya...



Sejak pindah duduk tempat baru tu... relek bersandar pulak kat tiang rumah okid... cattleya yang saya kira paling cantik yang ada dalam koleksi, keluar lagi bunganya....

Tak puas tengok, memang cantik sangat dengan kombinasi kaler dia yang begitu mulus dan menawan tu.... adusss!!


Dan paling menarik, kali ini bilang bilang.... satu.. dua.. tiga.. empat...Oh ada 4 kuntum semuanya u!...heee


Oh...suka...suka....suka......

Alhamdulillah syukur........ :))


10 comments:

iBu...gUru said...

memang cantik.............sejuk mata memandang.

fzi said...

ibu guru...
Alhamdulillah...timakasih singgah tengok cattleya... :)

Orkid La said...

Salam Akak,
Kebiasaannya bunga Cattleya besar ni dipanggil "BLC" iaitu singkatan bagi Brassavola x Laelia x Cattleya. Iaitu gabungan bagi 3 genera (Genus) keluarga. Hasil gabungan ini sangat memuaskan, Besar bunganya.

fzi said...

Wsalam tuan sifu...
Ohh patut la cantik, combine 3 gen family rupanya. Bunga memang besarrr sangat tuan, akak 15 minit sekali, kuar jengok...hehe
Tqvm :)

Shida said...

Memang cantik sangat!

fzi said...

Shida...
Alhamdulillah...
Thanks k shida singgah.. :)

Cath J said...

wowwww... lawa.....

fzi said...

Cath j...
Memang lawa...hehe
TQ

~~@lyci@~~ said...

salam kenal..
mmg cantik cattleya ni.. alycia pun ada.. tp punyalah lama nak tunggu berbunga kan.. nnt jemputlah dtg kat blog kita.. nak kenal2 dgn geng orkid hehe..

alycia add and follo u yer ;)

fzi said...

Wsalam alycia...
Timakasih sudi singgah...salam kenal juga dari akak.. :)
Cattleya yang ni memang mula2 nak kluar bunga sikit punya susah tapi once dah mula kluar, tak berenti pula, bersambung-sambung...hehe
Nnt akak ke blog alycia follow n link balas.. :)