CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

31.1.10

Vanda Yang Mengasyikkan

Woahh....asyiknya saya tengok vanda yang satu ni... kaler dia tersangat lah lembutnya. Bunga bersaiz besar pulak tu , itu yang nampak terserlah sikit dia bila duduk dekat2 vanda lain yang sume kecik2 je bunga....hehe

Saya memang suka sangat dengan kaler okid yang macam gini. Sejuk mata memandang, senang hatiku melihat... :D


8 comments:

aZuRa AhMaD said...

besar kelopak bunganya...cantik

fzi said...

betul tu zura... di kalangan vanda yang ada, saiz kelopak dia paling besar :)

ima said...

emmm...cantikkkkk sangat.warna yang menyejukkan jiwa...

fzi said...

memang menyejukkan jiwa bila pandang okid ni ima...hehe
thx

tunbegia said...

sungguh asyik,

salamm,

fzi said...

Wsalam tunbegia..
Timakasih :)

Anonymous said...

subur2nye vanda puan.. apa rahsia dan medium tanaman ye? varu nak berjinak2 dengan orkid.. adventure sket sebab mula dari cutting je, mahal sangat yg dah berbunga hehehe

fzi said...

Tuan/puan anon..
Alhamdulillah okid2 tu subur setakat ini... :)
Medium tanaman macam biasa hanya guna arang dan batu-bata. Kayu2 yang kutip dalam sungai pun ya jugak.
Saya pun mula2 bertanam okid dulu banyak beli cutting je..
Timakasih singgah :)