CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

4.2.10

Mokara Dalam Sinar Mentari di Pagi Hari




Masa kluar ngendap2 pokok kat laman tadi, dah terasa bahang panas matahari kat kulit.

Fon yang siap2 bawak kat tangan mula difokuskan dekat mana2
port yang nampak menarik tu. Mulanya niat nak cari snapshot untuk dimuatkan dalam Impiana Iman. Tup2 nampak Mokara la pulak....hari tu baru je kluar tapi bloom dari pasu lain...ni ada kluar lagi ni, musim mokara kluar la ni kot...hehe

Tengok2 dalam komputer,
snapshot nya nampak cantik bangat. Nampak anggun mokara dalam sinar mentari di pagi hari.... :)


***sebut pasal sinar mentari di pagi hari ni, jemput dengar dan hayati lagu Demi Matahari nyanyian SNada ini. Amat mengesankan hati di mana lagunya ada menceritakan perihal Surah As-Syam. Lagu tu anak saya Shilah yang
highlight kan, lepas dia balik dari kem Motivasi tempohari...thx anakku*



~~~~~~~
Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila ia mengiringi
Demi siang hari bila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi

Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya

Allah, Subhanallah … Allah, Subhanallah
Allah, Subhanallah … Allah, Subahanallah

Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikan-Nya
Merugi bagi yang mengotori-Nya ... Subhanallah

~~~~~~~~~~~

16 comments:

sot said...

cantek mama ambik gambar ni, dapat capture jalur2 sinar mentari.

fzi said...

Alhamdulillah...
..kakak pun pas tengok gambar ni semalam kata, "Terer mama amik gambar!"... hihi

kakak said...

haah terer jep mama amik gmba dow...
ley jd photographer nih...hohoho...

ayampinko said...

cantik..

assalamualaikum dan slamat sejahtera...

fzi said...

kak..
fotografer kat umah je lah nampaknya kan...nak sambung ambik course dah terlebih umor..hihi

fzi said...

Wsalam Ayampinko...
timakasih ya singgah n link kan Seri Orkid.. :)

ima said...

memang cantiklah akak bunga tu!!!secantik sinar mentari pagi.

fzi said...

ima...
Alhamdulillah... memang cantik ima bila ambik gambar mokara dalam sinar mentari tuh...hehe

aZuRa AhMaD said...

cantik bunga tu...zura pon aritu masa gi kursus induksi..ada lagu matahari tu..masa aktiviti kelas

fzi said...

Zura...
akak suka tengok gambar ni lagi dari tengok okidnya yang betul2 kat laman tuh...hehe
Lagu Demi Matahari ni memang best!

shami2 said...

Salam Fzi

Kunjungan balas....semoga berpanjangan ukhwah..

wah cantik gambar2 bunga orkid tu....secantik peminatnya jugak kan....
sinonim dengan angerik..desa...suci murni..tulus indah segar dan penuh kasih dan sayang...

fzi said...

Wsalam shami2...
Alhamdulillah..okid memang cantik...jom join the club, tanam okid! :)

ayampinko said...

tak der hal la.. lagi pun wa memang minat orkid..
bleh jual per..

fzi said...

Ayampinko...
Waaa..ni gerenti kepala bisnes ni, bagus tuh! :)

ayampinko said...

duk kl ma..murah seringgit pun di ambil kira... bukan nak kaya cuma berkongsi hobi ja..

fzi said...

bagus, teruskan perjuangan! :)