CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

11.12.09

Orkid Hampir Serupa Tapi Tak Sama

Ke dua-dua cattleya ni memang nampak seiras. Kaler pun memang sama. Tapi kelopak bunganya tetap tak serupa. Dalam rangkaian cattleya yang ada, jenis yang ini paling kerap berbunga. Takde musim, ikut ddan je masa keluar bunganya dari beberapa pasu yang saya split kan pokoknya lama dulu.

Cantik.... kedua-duanya kembang serentak kali ini...


Cattleya
1
Cattleya 2


....yang pasti dua-dua menambah warna dan menceriakan ruangan bawah pergola.... :)

4 comments:

ima said...

salam kak fzi,memang serupa tapi tak sama..tapi cantiknya tak dapat nak digambarkan...

fzi said...

Wsalam ima...
serupa tapi tak sama...seiras tapi tak serupa...hihi
ape2 je la kan ima... :))

Nuridah said...

salam kenalan,

cantik2 nyer bunga orkid kat sini..terpegun mata melihat nya.

fzi said...

Wsalam Nuridah...
Salam kenal juga dari saya...
Koleksi okid yang ada tu, sume yang lama2 je Nuridah...hanya rawat yang sedia ada je, tu sebab asyik pusing publish okid2 yang sama...heheh
Timakasih sudi singgah sini... :)