CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

13.11.09

Orkid Labah-labah Berseri-seri




Orkid kampung yang ini berbunga tak kira musim. Kira sentiasa ada lah...tak putus menyumbang seri walau pun kadang hanya ada setangkai dua....tetap ada je kat tepi2 pagar tu.

Yang selalu rancak berbunga biasanya yang dekat tepi pagar belah kiri tepi rumah Pak Nor. Selalu bila sekali keluar banyak bunganya, saya macam biasa potong-potong masuk dalam vas yang berisi air kemudian letak lah kat mana2 sudut dalam rumah.


Tapi
snapshot kali ini datangnya dari tepi pagar belah kanan.....duduk di antara rumah kami dengan rumah Hani. Pokoknya yang dah panjang melebih 3' agaknya dah tak dapat menampung berat makanya telah melentok ke arah muka pintu nak masuk ke rumah okid. Tapi takdelah menghadang laluan. Just nice duduk di tepi laluan. Kiranya berfungsi macam penyambut tetamu rumah okid la lebih kurang... heheh

Cantik berseri-seri okid labah-labah ni....bunganya pun tahan lama.....syukurlah....
:)