CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

21.10.09

Cantiknya Cattleya.....

"Wahhh dah kembang dah...."

Terpegun tengok cattleya yang satu ni. Baru pagi tadi saya tengok kuncupnya kembang separuh je...

Tiba2 petang ni, masa turun dari kereta tadi, nampak Cattleya ini dah kembang penuh menguntum senyum.


Nampaknya hampir setahun jugak le baru cattleya yang menghiasi ruang sebagai latar-belakang di balik nama blog Seri Orkid, kembali berbunga. Ohh lamanya ambik masa.... lepas 9 bulan baru nak kuar balik...hehehe.... lama betul dia siapkan diri baru nak berbunga balik.....
:)) Sila klik di SINI untuk yang lalu...

Hmmm....nasib baik dah siap2 solat kat surau tadi. Jadi takde la
rushing saya nak masuk rumah. Boleh duk tenung dan appreciate kecantikan cattleya ini lama-lama sikit.

Bila tengok gambar yang saya
snapkan hanya dengan menggunakan handfon, cantik la pulak.... nampak terang wajah cattleya bila dirakam sekitar jam 5 - 5.30 kejap tadi...


..... berbeza dengan gambar yang saya ambil pagi tadi masa kuncupnya belum kembang penuh....yang tadi tu redup je... sesuai lah dengan suasana pagi...heheh


up-date info 26hb Oct,2009 12.25 tghhari
Cattleya ini akceli wangi sangat! Sehari dua masa mula2 kembang tu, saya ingat memang confirm tiada bau....tapi selapas dua tiga hari....keluarlah aroma semulajadinya yang harum seharum harumnya.... alhamdulillah :) *saya lupa pasal fakta bau walaupun okid ini dah pernah berbunga sebelum ini*