CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

16.9.09

Rumah Orkid Versi Baru



Setelah berusia hampir 7 tahun, akhirnya bumbung rumah orkid dah tak dapat bertahan lebih lama lagi. Baru-baru ini telah runtuh sepenuhnya.

Ohh... i miss
rumah orkid lama... bumbung orkid yang dibuat dari kayu dulu tu telah tinggalkan kesan yang mendalam dalam diri....kenangan mengusik jiwa... sesuai dengan jiwa yang sukakan suasana yang nampak country gitu...


...flashback...

orkid yang diletakkan selama seminggu bawah porch
sementara tunggu bumbung baru tiba


rumah orkid tanpa bumbung

Rasa gundah terhadap bumbung rumah okid yang mula runtuh sedikit demi sedikit bermula dari awal tahun itu, mula terubat bila rancangan untuk buat bumbung baru.... timbul.

Jadi hari ini.... bayangan bertukar realiti.... plan bumbung yang dilakar di atas kertas siap direalisasikan hingga tersergam rumah okid baru kami. Alhamdulillah dah siap pun bumbung rumah orkid tapi.... dalam versi baru....hehe.... tak guna kayu dahhh...kita pakai besi pulak kali ni...tapi besi yang gred elok la sikit.... pakai
Wrought iron....dengar dari kata2 Ah Chai dan Alex *yang bertanggungjawab merealisasikan imaginasi dan ilham suami dalam merekabentuk bumbung ini*..."rasa2nya kilat cat nya yang berkonsep antik *kaler cooper* ni boleh tahan dalam 3 tahun kot...."

...errr...boley percaya ker tu.....takpelah... kira just wait and see je lah... taknak pk sangat sebab sekarang alhamdulillah dah lega dah tengok rumah orkid yang dah kembali cantik, berwajah baru, nampak tegap dan lebih reliable InsyaAllah.... :))


6 comments:

amir acap said...

so selamat menghias umah orkid bru la pas ni ye mama..hehehe..

sot said...

Itulah yang lama tak sama dgn yg baru. Kayu ni keunikan tersendiri. Cumanya kalau nak tahan kena lah kayu cengal tua seperti yg kita guna buat pergola tu (yg akan di selek weekend ni).

Era baru ni kita guna besi la pulak untuk rumah okid, insyaAllah lagi tahan berbanding yg dulu, yg reput menyembah bumi setelah hampir 7 tahun menyumbang bakti.

Jadi sebagai kenangan mama tolong insert satu gambar rumah okid lama tu...nostalgia.

fzi said...

Bang,
Ok...bagi mama a few weeks nnt mama make-up kan rumah okid kita cantik2...hehe

fzi said...

Papa,
Takpela... yang baru ni pun nampak ada kelebihannya yang tersendiri... mama kena positif.. hehe

Kata Alex, kita orang pertama tempah bumbung rumah okid pakai besi krom ni.. so dia jadi excited dapat try buat benda baru.. heheh

S@Y@NGH@SNI said...

2, 3 KUCING BERAYA..
MANAKAN SAMA SI TIKUS RAYA..
2, 3 HARI LAGI NAK RAYA..
AMPUN DAN MAAF DARI SAYA..

TERLEBIH BISA TUTUR BICARA..
DISIMPAN JANGAN AMPUN DIPINTA..
SYAWAL DINANTI BERSAMBUT RIA..
IKHLAS DARIKU YANG CANTIK JELITA.

orkid pun dpt rumah baru yer kak..
cantik laktu..

kakak said...

ni ase nak bekelah bawah umah oked baru neh....
kekekekkekeke.. ;p