CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

11.8.09

Cattleya yang begitu indah




Ohh indah sungguh rupa-paras cattleya yang satu ni. Sesuai dengan penampilannya yang indah itu, maka nak tunggu tengok bunganya sikit punya susah. Berbulan tunggu baru keluar sekali. Last hari tu kembang masa di awal2 tahun. Kiranya cattleya ini kembang bermusim agaknya *rumusan sendiri* Sebab kalu tengok dari pokoknya boleh tahan subur, daun pulak hijau berkilat.. takde yang kena penyakit tapi bab nak berbunganya payah...heheh.. jual mahal le tu...

Kali ini alhamdulillah ada 2 kuntum berbanding yang hari tu hanya sekuntum...Kelopak bunganya putih melepak manakala yang kat tengah2nya kaler maroon purple yang pekat menawan...pasti memikat sesiapa saja yang memandang..ouhh...

Saya tak sabar2 nak tunggu yang sekuntum lagi tu kembang, terus ambik je gambar nak muat dalam Seri Orkid. *bese le tu, naluri semulajadi terlebih
excited...hahaha*