CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

30.7.09

Orkid putih krim menawan


Semalam semasa tengah berulang-alik dari dapur - laman - dapur - laman, terperasan kelibat satu objek kaler putih berdekatan dengan rumah orkid.

Eh...eh
...bila masa berbunga ni??

.... Apalagi... letak le dulu pinggan yang berisi nasi-nasi lebih tu *yang nak tabur kat laman buat santapan burung-burung*. Seperti selalu singgah le kejap spend masa tengok mana2 okid yang terperasan berbunga.

Ouhhh.....pokok yang ni dah lama tak keluar bunga.... rasanya sebab kurang ambik berat pasal dia punnn.... Saya sekarang jarang siram baja kat pokok2 okid yang melekat di kayu2 tu... hanya sempat membaja yang campak2 je macam baja organik kambing, nugget dan baja kerang terus ke dalam pasu dan yang kat atas tanah.

Tu la pasal okid yang ni tak dapat bahagian sebab ianya
just melekat kat batang kayu yang saya tampalkan pula kat tiang rumah okid. Semua yang melekat kat kayu nak kena dibaja dengan baja siraman. Malangnya sesekali je ingat. Apa2 pun, Alhamdulillah, berbunga jugak dia walaupun tak dibagi supplement... pandai bawak diri..... :)

Okid ini jelas terserlah keunikannya, kelopak bunga agak keras sedikit, kaler putih krim gitu... bunga takde lah besar... sedang-sedang je.... yang pasti memang nampak anggun dan menawan....


Jenis??... wallahu'alam...as usual.... enggak tau.... :)