CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

24.7.09

Orkid butterfly Cheetah



Semalam semasa membelek2 orkid butterly bawah rumah orkid di sebelah yang masih 'ok' lagi tu, terperasan keluar satu lagi baby butterfly yang tumbuh dari pokok induk butterfly yang saya namakan cheetah ini. Baru2 ini ada keluar satu*dah pun dipotong dan disemai dalam pasu kecil*, semalam tengok2 rupanya ada satu lagi. Ohh asyik keluar anak je ni, berbunga nya tak mau....ehehe

baby butterfly yang tumbuh di tangkai bunga


pokok induk yang nampak sangat tak sihat


Ada sekali dulu di awal2 blogging saya postkan N3 pasal orkid butterfly ini(sila klik di sini). Itulah yang terakhir kali keluar bunganya....huuuu.....sampai lah sekarang ini takde tanda2 nak berbunga lagi.... intai tengok pokoknya nampak macam tak berapa nak subur.... *kiranya satu lagi orkid ku yang sedang menanti saat dan ketika....* Apa2 pun, hopefully kedua-dua baby butterfly yang ada tu dapat hidup dengan baik *jangan le KO tengah jalan*...harap2 pasni masih mampu produce bunga yang tersangat la cantik ini .....itu je lah harapan yang ada.... huhu....