CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

30.6.09

Tiada lain melainkan purple





Purple semua sekali. Itulah ungkapan yang dapat memberi gambaran terhadap orkid purple yang kembang hari ini. Dua jambak orkid memenuhi satu pasu dengan mengeluarkan aroma yang begitu kuat sekali. Wangi sungguh... ada iras2 bau bunga Kenanga....mmm best!

Rasa-rasanya orkid ini termasuk dalam orkid jenis Cattleya...betul la tu kot...

"Mama lepas ni takyah beli orkid kaler purple lagi... dah banyak sangat dah purple, boring...", teringat salah-seorang anak saya pernah bersungut.

"Eh cantik apa, purple...tapi takde nyer mama nak beli lagi....bukan purple je, kaler lain pun...kan kita lama dah berenti beli orkid!"....hahaha...