CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

23.4.09

Kenangan Terindah bertanam orkid


Ada satu gambar kenangan yang ingin dipaparkan dalam slot Kenangan Terindah ini.... Tak le terang sangat sebab snap kan gambar yang ada dalam album je masuk komputer. Ini gambar anak2 saya yang waktu itu masih dalam Tahun 3, Tahun 2 dan yang paling kecil tu baru nak masuk tadika. Semua duk tengah2 panas atas rumput carpet bergambar depan orkid mama...hehehe

Masa tu kami baru je pindah masuk(rumah lama) dan tempatnya agak panas le mula-mula tu sebab pokok2 lanskap pun baru je ditanam pemaju. Orkid2 yang berderet di belakang anaknda tu kebanyakannya baru beli je. Tu yang ajak diaorang posing depan kamera...

Ketika ini lah saya berkenalan dengan kawan2 dan jiran yang minat dengan orkid termasuklah Ain, Elizabeth, Zan, Ma, An, kak Siti, Pak Ngah, Mak Ngah, Ram, cikgu Zul, kak Yah, kak Ani, kak Yati, En Shukur dan tak lupa seorang pakcik Guard yang begitu berbudi memberi berbagai tip dan idea untuk saya berdasarkan pengalaman beliau yang berkerja di Jabatan Pertanian sebelum itu. Terimakasih semua, budimu dikenang!

4 comments:

sot said...

Adus...kenangan mengusik jiwa tu. Kami tinggal di rumah ni kalau tak silap dari tahun 1998 hingga 2002. Anak2 memebesar di depan mata. Kini sudah besar2 belaka.

Koleksi okid mama pun sudah mencapai ratusan. Kalau hendak di lelong di eBay mungkin boleh mencecah ribuan ringgit...he he.

fzi said...

Ehh takde le banyak sangat okid kita tu pa... pokoknya memang banyak tapi yang regular berbunganya 50% je.. yg lelain tu meriah dengan daunnya je :)

S@Y@NGH@SNI said...

aiii..
memadu kasih ker kat karpet komen...

takpe! takpe !
i tutupa mata k...

hik..hik..romantiknyerrrrrrrrrrr

fzi said...

ada2 je yus ni...hehe

akak jawab thru komen ni takut orang lain mis-understand orkid2 semua berbunga macam kat nurseri pulak...hehe

Yang tak mau berbunga tu tak tau le nak wat camne lagi... duk display daun je la :)