CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

30.12.09

Cattleya Kembali Mewangi....penutup tahun 2009






"Papa, tengok ni...."

"Woahhh.....lawa!", respon papa yang duk pandang dari jauh.

Saya lantas memberi isyarat suh datang dekat, tengok.

"Ehemm....cantik, bila kluar ni? Sebelum ni dah penah kluar bunga ke?"

Ishk....camtu le gaya nya sume orang yang ada kat rumah. Sume.... tak termasuk saya, tak berapa perasan sangat dengan kehadiran orkid2 yang menguntum senyum atau mewangi kat laman kalu tak diremind suh tengok.... grrrrrrr........ :/

************

Cattleya yang ini keluar lagi....sukanya....kali ini dari 2 pasu sekali gus..... cantik....tiap kali berbunga mata saya asyik terpaku tengok objek kat tengah2 kelopaknya yang berbentuk seakan-akan hidung manusia tu...sejibik.....Subhanallah......

***********************

Rite ya sume.... kita jumpa lagi di n3 Seri Orkid berikutnya pada tahun depan pulak.... tahun 2010.... hehe
Selamat Tahun Baru! :D


4 comments:

Shida said...

Cantiknya, totally purple!

fzi said...

Memang cantik.....tq shida :)

Kak hanim said...

Salam Fzi, mayaAllah cantiknya cattleya Fzi ni. Tulah nak tahu rahsianya tu.

Akak dah lama tahankan hati tak beli dulu bunga sebab yang sedia ada hampir 20 pasu semua sedang merajuk agaknya.

fzi said...

Wsalam kak ani...
Jenis cattleya yang satu ni memang kerap berbunga. Saya tengok pokok dia lasak sikit berbanding cattleya yang lain, tak kira saya taruk baja apa ke, jarang2 siram ke, cuaca tak menentu ke...tetap ok je pokoknya...tetap gak rancak keluar bunga... mungkin jenis spesis subur kot kak ani... hehe