CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

7.4.09

Pokok orkid yang agak liat berbunga



Pokok2 orkid ini dah beralih tempat ntah berapa kali. Saya membelinya dari tokey nurseri di Tg. Malim satu waktu dulu. Masa tu masih tinggal di rumah lama, jadi asyik berulang ke satu dua nurseri itu saja lah samada ke sana atau ke nurseri Vani di Kuala Kubu. Itu saja choice yang ada waktu itu memandangkan kami jarang turun ke KL atau ke lain2 tempat yang jauh dari rumah.

Tapi tak tau di mana silapnya, walau telah dialih-alihkan ke kedudukan yang berbeza dan dah diikhtiarkan dengan macam2 jenis baja termasuk baja kimia warna-warni, organik kambing, organik kelawar(nugget) dan membaja dengan kerang, pun pokoknya tetap tidak berupaya keluarkan bunga. Dah bertahun-tahun... Sampai satu tahap saya rasa nak let go je orkid2 tu. Dah abih cara guna pun tak mau gak keluar bunga... rasa malas dah nak bela lagi :/