CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

22.11.10

Orkid Miss Joaquim di awan biru


"Cantik kak fzi tanam okid ni kat belakang..."

Alhamdulillah, ramai yang berkenan dengan orkid yang saya pacakkan kat anjung belakang ni. Kebetulan masa hari gader2 tempohari, Papilionanthe Miss Joaquim ni tengah blooming cantik. Jadi sambil makan, mana-mana yang minat orkid tu duk asyik pandang orkid je lah...hehe...

Sampai ke hari ini asyik ada je bunganya....tak putus. Petang semalam kira...kira ada 5 kuntum sume.... cantik sangat bila dia duduk kat belakang ni sebab rumah kami tanah tinggi sikit, jadi nampak begitu indah dia dalam background awan biru.... Subhanallah...



8 comments:

aishah said...

salam kak..

cantiknya kak...geram saya tgk...akak tnm apapun jd..

damha said...

cantik sungguh rona orkid ni...bak langit yg membiru...

sot said...

Alhamdulillah. Kecantekan dan keindahan itu pada yang memandang pada ciptaan Allah. Syukur atas nikmat mata yang Allah kurniakan.

fzi said...

Wsalam aishah...
Akak pun suka tengok, esplly time bukak pintu pagi2... cantik sangat nampak dalam suasana berkabus kat luar tu...
...okid tu senang idup aishah... akak pacak2 gitu je, takde taruk2 baja pun sebab dia duk belakang selalu lupa...tapi alhamdulillah sib baik tak merajuk, selalu kuar bunga.. :)

fzi said...

damha...
Alhamdulillah memang cantik... akak dah plan nak biakkan lagi..biar penuh kat belakang ni.. nnt bila sume berbunga sekali gus sure cantik.. hopefully impian jadi realiti..hihi

fzi said...

Tuan sot...
Alhamdulillah... syukur dengan nikmat mata yang Allah kurniakan...dapat kita melihat segala ciptaan-Nya yang indah ini.. :)

~LP Lum~ said...

salam~

salam ziarah~

hehehe.. mak sy pun pengemar bunga orkid.. :)

fzi said...

Wsalam LP Lum...
Oya ke.. mesti banyak tanam okid kat umah ya..
Timakasih singgah tengok okid makcik ya, jemput datang lagi.. :)