CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

10.4.09

Orkid terkini di sekitar naungan pergola

Jom tengok beberapa snapshot orkid yang kembang mekar di sekitar pergola sepanjang 2 minggu ini....

Jom cuci-cuci mata :)

6 comments:

Shida said...

banyaknya koleksi akak....tumpang seronok tengoknya.

fzi said...

Takde banyak pun shida... sume koleksi lama2. Pokoknya kebanyakan sume dah matured, tu yang rajin berbunga. Thx shida... :)

Sayanghasni @ Yus said...

lama betul tak singgah blog akak nie..
banyak tul orkidnyerrr...

fzi said...

hai yus...

Yus pula bila nak upload kan gambar orkid kat umah? Snap kan k...nak le tengok sama pokok2 orkid yus tu...

Anonymous said...

Salam Kak...saya bru setahun nk kenal2 orkid ni ada...mintak tips pakai baja ape?...Impress dgn umah baru akak tu

fzi said...

Wsalam anonymous..
Timakasih, akak pun belum abih lagi rasa teruja dapat umah okid baru tu...hehe
Pakai baja macam2 termasuklah nugget(organik kelawar), baja semburan bewarna-warni untuk kesuburan bunga dan daun, membaja dengan kerang yang beli kat pasar dan juga tak ketinggalan air dari basuhan beras dan ikan.